Beszélgetés Renkó Józsival

A mai naptól kezdve hétről-hétre különböző hallgatói körökből kerülnek ki interjúk a honlapunkra. Első körben tanszékünk demonstrátoraival készítettünk interjúkat, amelyek ’Miért vagyok demonstrátor?’ címmel lesznek olvashatók. A hallgatók őszinte válaszokkal mutatják be a tanszéki életet, az itt végezhető tevékenységeket és jövőjüket az itt eltöltött időszakot figyelembe véve.

 

A mai napon Renkó József véleményéről olvashattok.

 

Józsi már több mint 1 éve demonstrátor a tanszékünkön. A 2017-es TDK-n Anyatudomány szekcióban 1. helyezést, Gyártástechnológia szekcióban szintén 1. helyezést ért el (amelyért az 1975-ös öregdiákok által adott különdíjat is elnyerte). Idén megtartva sikerét Anyagtudomány II. szekcióban egyik témájával 1. helyezést ért el rektori különdíj kíséretében, másik témájával pedig 3. helyezést.

 

  • Miért jelentkeztél demonstrátornak a tanszékre?
    • Már egy ideje gondolkoztam azon, hogy kutatással is szeretnék foglalkozni a tanulmányaim mellett. Ahhoz, hogy jobban beleássam magam ebbe a világba, megkönnyítette az, hogy demonstrátornak jelentkeztem.

 

  • Milyen feladatokkal foglalkozol a tanszéken?
    • Kutatói és oktatói feladatokkal. Kutatás terén két témakörben írtam idén TDK-t, egyiket alapkutatás szinten, másikat pedig inkább gyakorlati szempontból. Ebből adódóan a metallográfia laborban beüzemeltem néhány olyan berendezést, amiket az elmúlt időszakban, a tanszék átrendeződése óta nem használtak. Ezek mellett laborgyakorlatokat tartok alakítástechnikából BSc-s hallgatóknak, házi feladatokat konzultálok és segítek a tantárgyi feladatokban.

 

 

  • Milyen projektekben veszel részt a tanszéken?
    • A TDK-m miatt az ETT (Elektronikai Technológia Tanszékkel) és a Dunaújvárosi Egyetemmel kooperációban dolgoztam. Ezen kívül külsős projektem nincs, bár szeretnék részt venni egy-két itt folyó munkában, amit időnként a többiektől hallok részben a kapcsolatépítés, részben a kihívások miatt.
  • Tanultál-e újat, többet szakmailag, amióta demonstrátor vagy?
    • Természetesen sokat tanultam. A szakmai ismereteim elképzelhetetlen mértékben bővültek, részben, mert a munkámhoz alaposabban meg kellett ismernem a vizsgált jelenségek hátterét és a “miérteket”, részben mert amikor valamit oktatni akarsz, tudást akarsz átadni, nem elég csak felolvasni, vagy felmásolni a táblára a képleteket és az ábrákat, minden egyes apró részletet tudnod kell, miért így és miért ott van. Ennek következtében pedig a korábban felhalmozott tudásbázis új módon kerül értelmezésre, mélyebb, strukturáltabb szerkezetet kap az elmében.

 

  • Részt veszel-e valamelyik szakosztály életében vagy más egyetemi közösségben? Ha igen, milyen szerepet töltesz be?
    • Az Orvostechnika Szakosztály tagja vagyok immáron 2 éve, de korábban tagja voltam a HSZO-nak, és a PTSZO-nak is hasonló ideig. Egyetemistaként mindenképp érdemes a tanulmányok mellett a szakmai ismereteket ilyen módon is bővíteni, hiszen egy gyárlátogatás során az ember élőben is láthatja, amit megtanult, nem beszélve a különböző technológiai megoldásokról, amiket más esetben talán sosem láthatna.

 

  • Tudsz-e előnyt kovácsolni a tanszéki demonstrátori szereped miatt magadnak a jövőre nézve? Munkavállalás, PhD stb.
    • Egyértelműen! A doktorira készülök, ebben pedig nagyban segíti a dolgomat a demonstrátori tevékenység. Lehetőségem volt előre megismerni a leendő kollégákat, a munkakörnyezetet, így amikor végre elkezdem a PhD-t, már egy jól ismert, baráti közegbe kell majd “visszamennem”.

 

  • Milyennek ismerted meg a tanszéki életet?
    • Nagyon tetszik a doktoranduszok képviselte fiatalos közeg.

 

Ajánlásom a többi hallgatónak:

 

Ha megvan benned a szakma iránti elköteleződés, akkor a demonstrátorkodás mindenképp előnyödre válik!